aftaler

Generelle indstillinger

Grundoplysninger

Firmaets og egne oplysninger ændres her.
NOTE Firmaoplysninger er fælles for alle medarbejdere. Dvs. hvis én medarbejder ændrer i dem, ændres de på alle tilbud/ordrer der sendes. Det er derfor vigtigt kun at ændre i disse hvis der er fejl.

Egne oplysninger er de felter der ligger i toppen. Her ændres dine personlige oplysninger -  navn, telefon og password. Emailadresse kan IKKE ændres.

Avance

I kan selv indsætte de avancer I ønsker på Outlines produkter. Som minimum bør den ”generelle” avance udfyldes. Denne benyttes hvis systemet ikke kan finde andre avancer, og fungerer som en sikkerhed for at produkter ikke sælges til kostpris.

 

Ønskes en prisafhængig avance er det muligt at angive prisintervaller en bestemt avance skal benyttes til. Der er ikke nogen begrænsning på antallet af intervaller. Opstår der ”huller” i intervallerne, vil den generelle avance blive benyttet.

Adresser

Det er muligt at indtaste adresser (ud overfirmaadressen) som ofte benyttes. Adresserne kan vælges som leveringsadresse når man afslutter en sag, og er blot til hjælp så man ikke skal indtaste og huske en standard leveringsadresse.

Disse adresser er derfor KUN relevante at benytte, hvis I eks. Har et lager der ofte skal sendes til eller tilsvarende. For ordrer der skal sendes til en slutkunde én gang, skal I ikke oprette adresser.

Medarbejdere

Det er muligt at oprette alle de medarbejdere der er behov for. Ved oprettelse sende mail til medarbejderen med link der skal klikkes på.

Medarbejdere kan ænten være af typen ”administrator” eller ”medarbejder” – forskellen er at kun administratorer kan ændre i avancer

Sager

Vis sager / Sagsliste

Viser en liste over sager i systemet.

Ved klik på overskrifterne i toppen af listen, er det muligt at sortere listen af sager

Tryk på en sag for at få vist detaljerne for denne.

Vis sag

Visning af en sag giver et overblik over alle informationer på en given sag.

Det er muligt at se positioner, sagsinformationer, kontaktoplysninger, leveringsadresse samt en log over hændelser på sagen (eks oprettelse af positioner etc)

Derudover er det muligt at slette og redigere sagen og positionerne, samt muligt at sende en ordre/tilbud til en kunde.

Være opmærksom på:

1) Hvis en ordre er sendt som et tilbud er det ikke længere muligt at redigere eller slette
2) Prisen bliver genberegnet når du trykker på "bestil / Ordre knappen". Derfor kan prisen ændre sig, hvis der eks er ændret i avancer siden sagen blev oprettet.

Kunder

Kundeliste

Fra kundelisten er det muligt at se de kunder du har tilføjet til 247.

SLUTKUNDER skal ikke oprettes som kunder - det er KUN til håndværkere.

På listen vises flg.
Navn - viser virksomhedsnavn. Har kunden endnu ikke logget ind via linket, vises blot emailadressen
Avancetype - viser den avance der benyttes for sager - det er enten generel, eller specifilk, antal sager samt status.
Status - viser om kunden er aktiv, slettet, eller endnu ikke aktiveret.


 

Vis kunde

Tilføj kunde

Kunder tilføjes i bunden af kundelisten. 
For at tilføje en kunde skal du bruge en emailadresse på den pågældende.

Indtast mailen, og tryk send. Der sendes nu en mail til den nye kunde med et link hvorfra de skal oprette sig og udfylde informationer.

Kunder skal altid udfylde egne data!

Når du har trykket send, har du mulighed for at klikke på kunden i kundelisten og tilføje en kundespecifik avance (hvis det ønskes) - du behøver altså ikke vente på at kunden aktiveres, før dette er muligt.

Slet kunde

En kunde slettes ved at trykke på kunden i kundelisten, og derefter trykke på knappen "slet" i toppen af siden.

Vær opmærksom på at kunden tidligere ordrer og oplysninger forbliver i systemet af hensyn til historik.